MOTIVATIE!

Beautiful landscapeWat mij in de stof en onderzoeksresultaten van Kevin Trudeau vooral aantrok was de bevestiging van een levensstijl waarmee ik al deels bekend was. Maar zijn informatie is gedocumenteerd en gebaseerd op het werk van gerenomeerde wetenschappers. Daarnaast verschafte hij me enkele nieuwe inzichten, mogelijkheden om oplossingen voor problemen effectief te omschrijven en me een aanzet geven om andere zaken verder te onderzoeken. Losse informatie kan nu in een totaalbeeld ingebed worden.

  • Al jaren gebruik ik zelf geen douchegel of zeep meer op aanraden van een antroposofische arts, dus ik kan bevestigen dat de huid hier wel bij vaart. Evenals een aantal mensen, die ik deze ‘tip’ heb doorgegeven eveneens positief daar tegenover staan. Nu kan ik er in breder verband er over schrijven en krijgt dit onderdeel handen en voeten.
  • Als kind geboren en getogen in de tropen heb ik nooit kunnen begrijpen dat mensen uren in de zon kunnen liggen of onder de zonnebank om maar een kleurtje te krijgen. Tegen sunblockers en zonnebrandcreme heb ik me intuïtief altijd verzet. Trudeau bevestigt zowel het gevaar van het ene als het andere. Mensen vangen indirect genoeg zonlicht met zijn positieve uitwerking wanneer ze in de schaduw verblijven. Of zich afschermen tegen de volle zon middels luchtige kledingstukken en zonnehoed wanneer ze alsnog door de zon moeten lopen of rijden.
  • Zonlicht is belangrijk voor de aanmaak van vitamines en mineralen in het lichaam maar ook voor het opwekken van melatonine in de hersenen. Doch het meest effectief werkt zonlicht op het lichaam in gedurende een kwartier na zonsopgang of een kwartier voor zonsondergang. Dat is ook de geschikste tijd om rek- en strekoefeningen in dat licht te doen, op het balkon of op het terras…..
  • Omdat ik veel gereisd heb, ook veel onderweg ben, weet ik dat nieuwsuitzendingen en opinieprogramma’s makkelijk gemist kunnen worden, ergo nauwelijks van toegevoegde waarde zijn en je via krantekoppen of internet voldoende op de hoogte blijft van het hoogst noodzakelijke. Maar je raakt ook niet besmet met valse informatie, die zoveel mensen stress bezorgt of depressief maakt. Goede boeken zijn honderd keer interessanter dan het doorsnee aanbod van de TV en mijn keuze films bekijk ik op DVD …. Een goede documentaire op Discovery of National Geographic is soms ook de moeite waard….
  • Al jong leerde ik vertrouwen te hebben in het zelfhelend vermogen van mijn lichaam en de kracht van de geest. Daardoor kon ik uit volle overtuiging (nu als ex-kankerpatiënte) ‘nee’ zeggen tegen bestraling en/of chemotherapie. In plaats daarvan ging ik in zee met een Sjamaan om ‘mijn kanker’ te begrijpen en mijn lichaam en geest te kunnen herprogrammeren.
  • Van Melly Uyldert leerde ik als 17-jarige al wat kruiden kunnen doen indien ze doelgericht worden ingezet. Maar ook dat de natuur je bij wijze van spreken de benodigde ‘medicijnen’ aandraagt. Dat het daarom belangrijk is om je tuin niet uitsluitend te cultiveren, maar het opschietende ‘onkruid’ te lezen. Veel onkruid komt op om tekorten in het menselijk lichaam aan te vullen, omdat de natuur altijd op zoek is naar evenwicht. Omdat wij mensen onderdeel zijn van deze natuur en daar ons voordeel mee kunnen doen. Zo zal b.v. brandnetel blijven woekeren in de buurt van mensen met rheuma, terwijl je er uitstekend je voordeel mee kan doen. Van de jonge scheuten kun je salade maken, bladeren kun je drogen en gebruiken om er thee van te maken…. Van vers gepukte bladeren kun je compressen maken….       Een vriendin van me, die al jong rheuma kreeg, liep met blote benen door de brandnetels en plukte ze met blote handen. De jeuk en het branden van de huid konden we verzachten met azijn, maar ze zei: “dat heb ik er voor over, want je hebt geen idee hoe goed dit doet voor mijn pijn”

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Meer wetenschappelijk! en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

