35% JA, 65% NEE……..

verkiezingsbiljetIn het Ja-kamp heeft D66 de meeste stemmen binnengehaald. Reden voor Pechtold om te roep-toeteren dat de meeste stemmers zich hebben uitgesproken VÓÓR deze Europese Unie. Maar in zijn enthousiasme vergeet Pechtold te vermelden dat 65% van alle kiesgerechtigden tégen dit Eruopa zijn, de Eu niet zien zitten of niet de minste belangstelling tonen voor dit Europa!

Wederom een vertekend beeld van de realiteit, die in het stemmenkabaal niet opvalt of zich zelfs in een algemene desinteresse kan verheugen. Zo kort voor de verkiezingen deed ik de fractievoorzitters mijn blogartikel, integraal overgenomen, in een email toekomen en vanwege de verkiezingsstrijd kreeg ik warempel enkele antwoorden. De VVD, PvdA, PVV lieten geen piep of krak horen; anderen gaven aan het te druk te hebben en alleen de SP, D66, GL en de CU gaven een ‘antwoord’.

U kunt eventueel in mijn voorgaand blog lezen wat ik dezenazi-roots_book_alpha fractie-voorzitters onverbloemd heb aangedragen: het wordt niet ontkend noch bevestigd. Dat wekt bij mij de indruk dat het deze ‘volksvertegenwoordigers’ voor geen meter interesseert. Geen standpunten inzake nazi-ontwerp, de beoogde kartelvorming, het ontbreken van een democratisch fundament, mogelijk eventueel bestaansrecht! Er is een democratisch sausje ontwikkeld dat het dictatuurachtige basiselement moet overgieten, overstemmen……

Mijn optimisme in de toekomst ontleen ik aan het Johannes-evangelie en de daarin voorspelde ontwikkelingen:
………….want uw kooplieden waren de machthebbers der aarde, door hun toverij werden alle volken verleid…………………

Want uit de –in mijn ogen nietszeggende- reacties kan ik geen vertrouwen ontwikkelen betreffende een gezonde EU!

Bedankt voor uw e-mail aan de SP Tweede Kamerfractie. De mensen die zeker gaLiborschandaalan stemmen zijn de mensen die voor deze EU zijn. De mensen die tegen de ontwikkeling naar een superstaat zijn zullen dus door niet te stemmen ervoor zorgen dat de meeste stemmen naar pro-EU partijen gaan. Je kunt dus maar beter gaan stemmen op een partij die staat voor mensen in plaats van grote bedrijven en die de beslissingen zo dicht mogelijk bij de mensen die het aangaat wil laten nemen. Dat is dus de SP.
Met vriendelijke groet,
Rudolf van Brederode
Medewerker SP Tweede Kamerfractie”
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij stellen het zeer op prijs dat u ons op de hoogte stelt van gebeurtenissen, informatie, of uw opvatting. Dat helpt ons in ons werk als volksvertegenwoordigers. Het feit dat u deze mail ontvangt, betekent dat uw bericht GroenLinks heeft bereikt en gelezen zal worden.
ontspanningDagelijks ontvangen wij zeer veel e-mails. Indien u één van onze Kamerleden een uitnodiging hebt gestuurd voor een bijeenkomst of een bezoek, neemt de persoonlijk medewerker van het betreffende Kamerlid contact met u op. In andere gevallen zijn wij helaas niet in staat te reageren op uw e-mail, maar zoals gezegd wordt deze wel gelezen en gebruikt als inbreng voor het politieke werk van de Kamerleden in de GroenLinksfractie.
Op onze site http://www.groenlinks.nl kunt u onze standpunten vinden en ons verkiezingsprogramma. Ook kunt u zich aanmelden voor onze Nieuwsbrief. Bent u geïnteresseerd in opinie en debat? Dan kunt u zich via http://www.bureaudehelling.nl aanmelden voor de nieuwsbrief van Bureau de Helling, ons wetenschappelijk bureau.Nogmaals hartelijk dank voor uw bericht.
Met vriendelijke groet,
Tweede Kamerfractie GroenLinks”
“Hartelijk dank voor uw e-mail.
Vanwege de vele e-mails die ik dagelijks ontvang, is het voor mij helaas niet mogelijk om altijd te antwoorden. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Berichten worden wel gelezen en ik ben u ook erkentelijk voor de moeite die u neemt om mij te schrijven. Indien mogelijk, betrek ik uw suggesties en opmerkingen graag bij de voorbereiding van debatten.
Wanneer u een agenda technisch verzoek heeft, kunt u uw mail ook sturen naar mijn secretaresse, A. van den Bos, via a.vdbos@tweedekamer.nl
Met vriendelijke groet,
Arie Slob
Fractievoorzitter Tweede Kamerfractie ChristenUnie”
pharma moneyHartelijk dank voor uw e-mail aan D66. D66 wil dat Europa wordt geregeerd door mensen zelf, niet door banken, financiële markten of naamloze bureaucratieën. Wij willen daarom een volwaardige, meer democratische, transparante politieke unie met verdergaande bevoegdheden voor grensoverschrijdende problemen. Een Europese Unie waarin de bestuurders democratisch worden gecontroleerd door het Europees Parlement. Wij willen een gekozen voorzitter van de Europese Commissie, voorgedragen en gekozen door het Europees Parlement op basis van coalitievorming, als afspiegeling van de verkiezingen. Een kleinere commissie met commissarissen waarbij verdienste en bekwaamheid leidend zijn. De mogelijkheid individuele commissarissen weg te sturen. De mogelijkheid voor het Europees Parlement om zelf wetsvoorstellen in te dienen, en om parlementaire enquêtes uit te voeren. Europese kieslijsten bij Europese verkiezingen. Stemrecht voor alle euburgers bij regionale en nationale verkiezingen in het land van verblijf conform de regeling voor gemeentelijke verkiezingen. En naast het Europees Parlement een democratische vertegenwoordiging van de lidstaten, bijvoorbeeld een meer democratische Europese senaat ter vervanging van de raad.
Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Martine van Bemmel “

 

 

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Zienswijzen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 35% JA, 65% NEE……..

  1. Its such as you learn my mind! You seem to know a lot approximately
    this, like you wrote the e book in it or something.
    I believe that you simply could do with a few p.c. to power the message home a bit, however instead of that, this is fantastic blog. An excellent read.I will certainly be back.

Geef een reactie

