WEKEN VERDER….

BOS14Het is raar, maar je lijkt veranderd, je huis is op één of andere manier anders en het kost even om je draai te vinden. Maar inmiddels heeft mijn jongste zoon weer zijn eigen sociale leven opgepakt; ben ik van een aantal medicijnen af, vooral van de morfine was echt doorzetten; kan ik nu zelf de insuline spuiten; heb ik een wekelijkse afspraak met een fysiotherapeut en zijn oefentoestellen en heb ik zo langzamerhand mijn draai gevonden.

Zoals ik al eerder zei ben ik aan het lezen geslagen en kijk ik wat vaker TV, terwijl ik mijn weg op de PC zoek. Maar opeens zat ik ook met een opruimwoede!!

Zowat al mijn kasten zijn onderhanden genomen, stapels papier in de vorm van brieven, bezwaarschriften of voorstellen uit de mappen verwijderd, aantekeningen, blocs en schriften voor het oud papier…. Maar ook weer gekeken door de stapels bewaarde tijdschriften zoals ODE, het Beste….. en uiteindelijk deze doorgegeven of bij het oud papuier.

Hier ging het over tijdschriften van af 2005 en veel artikelen heb ik toch gelezen, soms freundshaftgedeeltelijk. Maar het viel mij op dat van zoveel goede plannen, ontwikkelingen en voorstellen niets meer is vernomen. Maar vooral één ding was opvallend: alle schrijvers en of columnisten hadden duidelijk omschreven verwachtingen na de crisis van 2008! Er zou een radicale mentaliteitsomslag komen, ‘men’ zou de zaken anders aan gaan pakken, ‘men’ had geleerd………

Het was als het ware een soort tijdreis die me toch dagen heeft beziggehouden en ik heb zeker nagedacht over b.v. ‘vergankelijkheid’ van beloftes, wensen, idealen….. Gesprekken met vrienden en kennissen krijgen ook weer nieuwe invalshoeken en met sommigen kun je lekker weg mijmeren……

Rose on rocks in waterHet stoppen met roken geeft je ook een stuk zelfvertrouwen inzake dóórgaan al hoewel het niet altijd makkelijk is, maar voor sommige vrienden is het wel prettiger en dat is ook wat waard!

En dank zij het betere weer steek je vaker je neus buiten de deur en bovendien wacht de ‘moestuin’ op het balkon!

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op WEKEN VERDER….

  1. klaasv zegt:

    Frappant om te zien dat veel mensen een ander jaar voor de crisis cq het begin ervan ervaren. Voor jou is het kennelik 2008 geweest, voor mij 2009 en zo zullen er wel meer ideeën over zijn.

Geef een reactie

