BIJ HET SCHEIDEN VAN DE MARKT……

vlinder 3LEERT MEN DE KOOPLUI KENNEN! zegt een oud-Hollands spreekwoord. Zo heb ik dit jaar ook mensen heel anders leren kennen. Nu had ik al wat ervaring met mensen opgedaan, maar een confrontatie zoals afgelopen jaar was nieuw voor mij.

De situatie van het afgelopen jaar was ook nieuw voor mij. Zo bleek begin 2015 dat een pijnlijke griep in werkelijkheid een enorm verhoogde suikerspiegel was en werd ik volwaardig diabeticus, die dagelijks insuline moet spuiten; zat er miltvuur in mijn linkervoet, kreeg ik -na een eerste drie uur durende operatie- een bypass in mijn linkerbeen en onderging vervolgens een gedeeltelijke voetamputatie. Na vijf weken ziekenhuis moest ik afkicken van de morfine, mijn spieren trainen en mezelf ontgiften. Intussen was ik gestopt met roken en werkte ik aan het karpaal-tunnel syndroom in mijn rechterhand, die eerst nog gezien werd als uitval tengevolge van de uit de hand gelopen suiker

Toen ik weer dacht weer aardig te functioneren werd bij mij eind oktober borstkanker vastgesteld en na alle mogelijke onderzoeken en twee keer een biopsie ben ik 2 december geopereerd en werd uit de linkerborst een tumor verwijderd. Er werden geen uitzaaiingen gevonden, de klieren in mijn oksel bleken schoon. Leve de hennepzaadolie!! Want die heb ik het afgelopen jaar dagelijks geslikt!

Terwijl ik eind januari 2015 net in het ziekenhuis lag kreeg ik een cadeautje. branchEen overijverige vriend had zoveel mogelijk mensen op de hoogte gesteld, zo ook mijn jongste zoon! Daar had ik al vijf jaar niets meer van gehoord! Dank zij de malafide hulpverleenster Gina Gielissen uit Maastricht. Hij was dolblij om weer in contact te komen, net zoals ik, en hij had een vreselijke tijd met haar achter de rug. Hij bleek behoorlijk getraumatiseerd en was nog extra anderhalf jaar uit angst en onder dwang bij haar gebleven. (wordt een apart blog).

Maar het is verbazingwekkend dat mensen bij de minste tegenslag denken dat er mogelijk een beroep op hen gedaan zou kunnen worden, omdat iemand problemen met de gezondheid heeft. Dus kiezen ze ervoor om niets meer van zich te laten horen. Mensen die bijna dagelijks over de vloer kwamen schijnen ineens in het niets te verdwijnen. Mensen aan wie je sowieso niets zou vragen omdat je nu eenmaal gaat voor zoveel mogelijk zelfredzaamheid.

eindevdwegEnkelen bleven weg omdat ze duidelijk door anderen beïnvloed waren en ik ben verbijsterd door het feit dat een ampele leugen zoveel effect kan sorteren. Maar sommigen hebben roddelen tot kunst verheven en spelen met griezelig gemak mensen tegen elkaar uit. Maar voor het afhaken van een angsthaas komt er een sterkere persoon terug. Vaak ook mensen, die het nodige te verwerken hebben gehad en die heel relativerend met de achter hen liggende problemen omgaan. Mensen met wie je kunt lachen om de stomste dingen. En met die mensen kwam ik het afgelopen jaar ook in contact, zodat mijn vrienden- en kennissenkring een ‘update’ onderging.

Het afgelopen jaar heeft het één en ander een plaatsje gekregen en heb ik vanwege mijn gezondheid veel onderzoek gedaan. Zo ook gesprekken met mijn (huis)arts(en) gehad.
Op een gegeven moment vinden ze van alles, o.a. mijn cholesterol zou ineens socrates3te hoog zijn. Maar voor mij geen statines, doch RODE-GIST-RIJST. Toen ik de statines weigerde en met de rode-gist-rijst kwam (na onderzoek op internet o.a.: http://www.vita-info.nl ) bleken de artsen deze homeopathische oplossing te kennen.

In alle ernst heb ik ze gevraagd: “hoe kan een HEELMEESTER in hemelsnaam deze kennis negeren” Maar farmaceutische rommel wordt door het ziekenfonds vergoed, medicijnen moet je zelf betalen. Dat heb ik er zeker voor over. Want ook met de uitstekende resultaten van hennepzaadolie (www.stichtingmediwiet.nl ) zijn ze bekend, al hoewel eentje bekende dit nooit in zijn opleiding te hebben gehad.

Na rijp beraad en in overleg heb ik verdere behandelingen geweigerd omdat ze vooral preventief zouden zijn. Het gaat dan om 15 x een dagelijkse, korte bestraling en hormoontherapie. Ik was al veel te blij dat ik de medicijnen had afgebouwd en slechts met bloedverdunners en insuline door het leven kan.

Vrij snel lukte het me om op anderhalve voet rond te lopen en in huis meestal op blote voeten. Iedereen roept dat het er netjes uitziet en niemand heeft moeite om het te zien.

Nu komt een (deel)amputatie hier niet zo snel voor dus mijn huisarts(en) waren er toch nieuwsgierig naar. Toen na drie weken de krammetjes eruit moesten konden ze kennelijk niet beslissen wie van de drie. Toen zag ik ‘middags de maatschap drie man sterk in ganzenpas over de galerij naar de voordeur komen. Tevreden dat ik al zo goed kon lopen en vanuit medisch standpunt vonden ze het allemaal prachtig uitzien. Alsof het om een nieuw schilderij ging……..

cannabis for healthGezien alle medische toestanden van het afgelopen jaar moest ik alsnog vitamine slikken. Vooral vitamine D, B12 en foliumzuur (B11?) maar het verschil is voelbaar, want ik begin me stukken fitter te voelen.

En dit jaar ga ik weer voor mijn moestuintje!!!!
Deze maand al de bakken op orde maken.

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Zienswijzen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

