DUIVELSE COACHES, VALSE ACCOUNTS EN FACEBOOK

Van dit-hersenbrekerverse kanten kreeg ik onlangs allerhande informatie over Gina Gielissen, die mij op diverse sites ‘psychiatrisch patiënt’ zou noemen. Terwijl haar lezers zich kennelijk niet afvragen, of er te stom voor zijn, waarom ze dan geen enkele actie naar mij toe heeft ondernomen of op zijn minst een advocaat in de arm nam. Mijn Blog -waarin ik uit de doeken doe dat we hier te maken hebben met een oplichtster- werd inmiddels 179 keer gedeeld en door een paar duizend man gelezen.

Diverse sites, hmmmm. Doch zo wisten mensen mij te melden dat ze momenteel mensen belastert en lastig valt via diverse accounts van FACEBOOK. En wel als:

  • Daan Driessengg-oud
  • Luuk Driessen
  • Gianni Strijdhaftg
  • Greg Achtzaam
  • en daarnaast een maakte ze de groep aan: ANTI HET TERREUR KLIEKJE

Ik heb ze vluchtig bekeken, maar eerlijk gezegd ervaar ik het als een beetje ziekelijk en een typisch geval van obsessief gedrag en niet los kunnen laten.

Op deze sites is ze inderdaad herkenbaar, maar wie weet heeft ze nog meerdere valse accounts. Want het schijnt dat je geen andere mening kunt hebben op haar sites. Je krijgt dan gelijk wel tien andere accounts over je heen. Dat is vreemd, direct oproepbare mensen?? Of gaat het hier om nog meer valse accounts, die haar site een bepaalde status moeten geven? En wat stelt het aantal vrienden voor? Kun je valse accounts ook als vrienden aanmelden? En hoezo laten mensen zich op FACEBOOK meesleuren in scheldpartijen tegen hen onbekende mensen waar ze helemaal niets aan hebben? Wie is er zo goddelijk van aard, dat je met die persoon mee moet janken??

img072Nu heb ik zelf ook één persoonlijke pagina en een pagina die ik beheer, waarbij ik gewoon herkenbaar blijf en waar ik vooral zaken over makkelijke moestuin en gezondheid meld en die ik: VARIABELE INFORMATIE heb genoemd.

Het gaat hier ook duidelijk niet om een persoonlijk account en wordt ook zo niet genoemd.

Enige tijd geleden werd er gedurende discussies van politieke aard al verwezen naar ‘valse accounts’ en die schijn je heel gemakkelijk op FACEBOOK aan te kunnen maken. Wat zegt dat over statistieken of over het aantal echte gebruikers van FACEBOOK? Wat zegt dit over de anonimiteit van internet, die heilig is verklaard, versus eigen verantwoordelijkheid van mensen? Moeten sommige mensen niet tegen zichzelf beschermd kunnen worden, omdat ze ineens valse moed ontwikkelen om dingen te doen die ze NOOIT of te NIMMER in hun directe leefomgeving zouden etaleren? Die zich laten verleiden om achter hun laptop de schunnigste viezigheid uit te braken, omdat ze niet lekker in hun vel zitten. Hoever mag je vertrouwen dat mensen hierin hun eigen verantwoordelijkheid ontwikkelen en toch in pittige bewoordingen bepaalde standpunten kenbaar durven maken? Die taal op een fatsoenlijke manier als wapen gebruiken om mensen wakker te schudden.

En zo kan het cyberpesten zich over sociale media verspreiden. Zo kan iemand op een gegeven moment denken dat er een hele groep mensen zich tegen hem of haar keert, terwijl het net zo goed om één persoon kan gaan die vanuit een beperkte anonimiteit alle frustraties over een ander uitbraakterror-oehoet.

Van het programma van Peter R. de Vries weten we al dat bij CYBERPESTEN de politie niets, maar dan ook helemaal niets doet! FACEBOOK komt met flauwekul smoesjes over wie bepaalde berichten heeft geplaatst en Peter legde feitelijk de onmacht bloot van de burger versus de macht van Sociale Media!

We krijgen de discussie in hoever de privacy bescherming moet en mag gaan. Maar aan de andere kant zou je denken dat mensen toch ook kunnen leren van het maken van seksfoto’s. Wie verstuurt er nu intieme foto’s naar een vriendje van het moment?? Zou iemand ook poedelnaakt voor zijn raam gaan staan? Het komt allemaal een beetje narcistisch over.

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappelijk en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

