TJA, WAT TE DOEN MET DE KONING?

october905DEen paar jaar geleden zag ik de monarchie nog als de enige verbindende factor die Nederland als land bij elkaar hield. Want Nederland was inmiddels geen natie meer, maar een federatie van beledigde bevolkingsgroepen. Je kon het zo gek niet bedenken of er was wel iets waardoor je geraakt of beledigd kon worden. Het is eigenlijk nooit goed als een land te lang in vrede leeft, want dan slaat de agressie ‘naar binnen’ toe. In plaats van de aandacht op een gemeenschappelijke vijand van buitenaf te richten, moet je buurman of de onderwijzer van je kind het nu ontgelden. De onvrede moet toch ergens geventileerd worden. Het individualisme viert hoogtij en verdringt langzaam aan de solidariteit  ……..

Bovendien was een president wellicht ook duurder, dacht ik toen. Dat hele circus rond de verkiezingen maakt je ook huiverig. Verbaal geweld, reputaties die vermorzeld worden en de meest bizarre tonelen ten behoeve van de zwevende kiezer. Over alle loze beloftes zullen we het maar niet hebben, want daar zijn we al jaren mee op de koffie gekomen.

Maar we zijn officieel een Constitutionele Monarchie met een van huis uit gezonde Grondwet, die een aantal jaren geleden zelfs nog een facelift kreeg, maar vandaag de dag helaas met voeten getreden wordt. Een afschrift ervan, tikkie verkreukeld, in de la bij Rutte want die is EUROFIEL. Alles opzij voor Europa want Rutte heeft het nazi-gedachten-goed omarmd.

Over circus gesproken. Het concept Europa komt zo van de tekeMoney-and-Heart-169x200ntafel van de nazi’s en heeft het – dank zij het NEE van Frankrijk en Nederland – nooit verder gebracht dan de conceptstatus. Zelfs het door de achterdeur binnen gesluisde verdrag van Lissabon heeft daar niks aan kunnen toevoegen dan onderling afspraken tussen politici. (THE NAZI ROOTS OF BRUSSELS EU)

Feitelijk is het huidige Europa gebouwd op niets voorstellend drijfzand. Het enige rechtsgeldige is het EEG Handelsverdrag.

Inmiddels weet ik dat de koning ook veel geld heeft gekost en nog kost. Bovendien heeft hij kinderen die vanwege ‘hun koninklijken afkomst’ -bij het bereiken van de achttienjarige leeftijd zomaar ‘recht hebben’ op maandelijks een fikse toelage. Voor wat? En dat is toch echt niet meer van deze tijd waar iedereen hard moet werken voor zijn geld.  

Meneer van A2792408zmsberg zal nooit mijn koning kunnen zijn of worden omdat hij een Bilderberger is, aandeelhouder van Shell, genoeg geld heeft zodat hij een aantal zaken zelf dient te betalen, zoals ik dat moet…….  En zijn dochters zullen zelf hun kleedgeld moeten verdienen al is het maar met (beschermd) vrijwilligerswerk.

Maar ja, zolang er mensen zijn die niet gevoelig zijn zakelijke en moderne  argumenten, die zich verdringen om maar in de buurt van de Koninklijke familie te verkeren of uitgedost langs de kant van de weg staan om de gouden koets voorbij te zien komen …..

Zo hou ik door de eeuwen heen, de vorstenhuizen op de been. Voornamelijk met juichen en betuigen.                                                    “Ik vertollek, ik vertollek de gevoelens van het volk …….   met me vlaggetje, me hoedje en me toeter.”

Dat zong Corry Vonk al enige decennia geleden:

Wat moeten we nog met een koningshuis en politieke partijen?  Moet het volk eens niet de kans krijgen om iets meer zinvol in elkaar te zetten.

Over resoundeffects

Mijn naam is Gabriele van Doorn, ik woon in Heerlen - Parkstad Z.Limburg. * mijn website is te vinden op: www.klank-kleur.nl/ * en U kunt me vinden op: http://nl.linkedin.com/in/gabrielevandoorn
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappelijk en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

